Zgodnie z tytułem, gra ponownie przenosi nas do ponurego uniwersum fantasy marki Warhammer. Tym razem jednak akcja nie toczy się na znanym z poprzedniej odsłony Starym Świecie. Zamiast tego udajemy się na zachód, aby prowadzić wojnę na czterech kontynentach, nazwanych Ulthuan, Naggaroth, Południowe Ziemie oraz Lustria. Kampania ukazuje konflikt, jaki toczą między sobą cztery grywalne rasy: elfy wysokiego rodu, mroczne elfy, jaszczuroludzie oraz skaveni (szczuroludzie). Rywalizują one o kontrolę nad Wielkim Wirem, od tysiącleci wiszącym nad ojczyzną elfów, Ulthuanem.



Wydane na platformę PC Windows Total War: Warhammer II zbudowano na fundamentach serii Total War. Dostajemy więc strategię, w której rozgrywka podzielona jest na dwie płaszczyzny. Na mapie strategicznej bawimy się w trybie turowym, dowodząc całą frakcją, przemieszczając armie, zarządzając gospodarką, rozbudowując miasta i rozwijając technologie. Natomiast bitwy toczone są w czasie rzeczywistym. Podczas nich obejmujemy dowództwo nad tysiącami jednostek i musimy sprawnie wykorzystywać formacje, zdolności postaci oraz ukształtowanie terenu. Gra oferuje również sporo zmian względem poprzedniej odsłony. Największą są oczywiście cztery nowe frakcje, z których każda posiada unikalne mechaniki, jednostki oraz bohaterów. Mocno odmienna jest także struktura kampanii, obracająca się wokół rywalizacji o kontrolę nad Wielkim Wirem. Poprzez wykonywanie szeregu różnych rytuałów rasy mogą próbować wzmocnić lub rozproszyć Wir, co nakierowuje zabawę na wypełnianie konkretnych celów i próby pokrzyżowania planów rywali.



Grę zbudowano na unowocześnionej wersji silnika Warscape, który wykorzystywany był także we wcześniejszej odsłonie. Ciekawym elementem produkcji jest współpraca między dwiema częściami serii. Posiadacze obu tytułów mogą pobrać gigantyczną mapę, stanowiącą połączenie terenów dostępnych w każdym z nich i mają okazję rozegrać kampanię w epickiej skali, kierując dowolną frakcją z „jedynki” lub „dwójki”.